.
پنجشنبه 20 بهمن 1401   00:49:46
.
.

مدیریت حوزه مدیر عامل و روابط عمومی

معرفی و شرح وظایف مدیریت
این مدیریت از سه بخش حوزه مدیرعامل، حوزه روابطعمومی و دبیرخانه تشکیل شده است و روابط عمومی و دبیرخانه مناطق پرتوفرآیند یزد، بناب، قزوین و رشت نیز از زیرمجموعه‌های این مدیریت به شمار می‌آیند. هر سه حوزه به دلیل ماهیت خاص و ضرورت ارتباط مستمر با بخش‌های درون و برون سازمانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشند. از این رو تلاش بر آن شده است که با شرح دقیق وظایف، رسالت خود را برای رسیدن به اهداف و آرمان‌های شرکت به درستی به انجام برسانند.

شرح وظایف حوزه مدیرعامل
  • برقراری ارتباط مؤثر و ایجاد هماهنگی لازم بین کلیه واحدهای شرکت در کوتاه‌ترین زمان ممکن؛
  • برنامهریزی و هماهنگی به‌منظور برگزاری مطلوب جلسات مدیرعامل؛
  • هماهنگی نشست مهمانان و مدیران سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان با مدیرعامل؛
  • برقراری ارتباط، تعیین وقت ملاقات و پاسخگویی به تماس گیرندگان درخصوص امور جاری؛
  • دریافت مکاتبات، طبقه‌بندی آنها و برنامه‌ریزی بمنظور اخذ دستور مدیرعامل و ارجاع به واحدهای ذی‌ربط؛
  • تلاش برای تقويت روحيه همکاری و تعامل هر چه بیشتر میان مديران و كاركنان و نیز ایجاد زمينه‌ای برای برقراری ارتباط مؤثر درون سازمانی؛
  • نظارت بر تهيه دستور جلسات و صورت جلسات و ابلاغ دستورات مدیرعامل به مسئولان و واحدهای ذی‌ربط و پیگیری تا حصول نتیجه؛
  • راهنمایی مشتریان و مخاطبین شرکت و هدایت آن‌ها به بخش‌های مربوطه؛

شرح وظایف حوزه روابط‌عمومی
  • تهیه و نظارت و به‌روز رسانی محتوای وب سایت شرکت؛
  • برگزاری نشست‌های خبری؛
  • ارتباط مستمر و مداوم با اصحاب رسانه در خبرگزاری‌ها و رسانه‌های سراسری، روزنامه‌ها و مطبوعات؛
  • تولید و انتشار اخبار در وب سایت شرکت و ارسال آن به مطبوعات، رسانه ملی و خبرگزاری‌ها؛
  • پوشش خبری و تهیه گزارش تصویری (فیلم و عکس) از رویدادهای شرکت و انعکاس مؤثر آن در کم‌ترین زمان ممکن؛
  • مشارکت در برگزاری مراسمها و همایش‌ها و جلسات و مناسبت‌ها و انجام هماهنگی‌های لازم در این خصوص؛
  • رصد و بررسی اخبار مربوط به شرکت در مطبوعات و رسانه‌ها و انجام اقدامات لازمه در صورت لزوم؛
  • تعیین ماموریت‌های سالیانه درجهت کمک به پیاده‌سازی اهداف شرکت؛

شرح وظایف حوزه دبیرخانه
  • دریافت، ثبت و توزیع نامه‌ها؛
  • حفظ و نگهداری کلیه نامه‌ها، پرونده‌ها، بخشنامه‌ها و سوابق مطابق مقررات و اصول بایگانی؛
  • کنترل و نظارت بر حفظ محرمانگی مدارک، اسناد و اطلاعات طبقه‌بندی شده در شرکت؛
  • کنترل و نظارت بر عملکرد متصدیان بایگانی در مناطق تحت مدیریت؛





ساختار سازمانی

اهداف
مدیریت حوزه مدیرعامل و روابط‌عمومی به عنوان هسته مرکزی و نیز بخش حیاتی شرکت، در تلاش است با ایجاد بستری برای همکاری و تعامل حداکثری برای تمامی کارکنان در راستای پیشبرد آرمان‌های شرکت حرکت کند. یقیناً جهت‌دهی محیط‌کار به سوی تعاون و روابط‌کاری سازنده و صمیمی و نیز ایجاد درک مشترک از اهداف و نیازهای شرکت به دور از تنش  و در فضایی آرام، می‌تواند نقش مؤثری در رسیدن به اهداف کلان در طولانی مدت داشته باشد؛ چراکه چرخ حرکت هر مجموعه‌ای بخش‌های زیر مجموعه و نیروی انسانی آن مجموعه است. از سوی دیگر، وجود درگاه دیپلماسی برای تعامل و اطلاع‌رسانی با خارج از شرکت می‌تواند زمینه‌ای برای تحقق اهداف مجموعه فراهم آورد و منجر به کنترل فضای رسانه‌ای و ایجاد فضای آرامش و بستری برای دیده شدن دستاوردها و فعالیت‌های شرکت به درستی در میان مردم خواهد شد.

مأموریتها
از مهم‌ترین مأموریت‌های این مدیریت تلاش و فعالیت در حوزه اطلاع‌رسانی در داخل و خارج از شرکت با اتکا به ظرفیت‌های ساختاری موجود می‌باشد. در دنیای امروز محور اطلاع‌رسانی در جهت تأثیرگذاری در افکارعمومی یک ضرورت به‌شمار می‌آید. لذا شناساندن دقیق و درست تمام ابعاد شرکت به عنوان یکی از بخش‌های مغفول مانده صنعت هسته‌ای، رسالتی مهم برای این مدیریت محسوب می‌شود. در این راستا اجرای دقیق فرآیند گردآوری و تولید اخبار و پس از آن، انعکاس و انتشار آن در فضای جامعه از طریق شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌ها و مطبوعات درکم‌ترین زمان ممکن، ابزاری مهم در جهت تحقق این مأموریت مهم و اساسی می‌باشد.     
 

تمام حقوق وب سایت متعلق به شرکت توسعه کاربرد پرتوها می باشد.

login