.
پنجشنبه 9 فروردین 1403   15:03:44
.
.

دیدار دکتر شیرمردی، معاون سازمان و مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوها با امام جمعه یزد، آیت الله ناصری

1401/8/11 چهارشنبه

.
دکتر شیرمردی معاون سازمان انرژی اتمی و مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوها و هیئت همراه، طی سفر استانی خود به استان یزد روز چهارشنبه یازدهم آبانماه، با آیت‌الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزد دیدار کردند.
دکتر شیرمردی، معاون سازمان انرژی اتمی و مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوهای ایران ضمن ابراز تقدیر و تشکر از فرصت داده شده، به تشریح اقدامات صورت گرفته در معاونت کاربرد پرتوهای سازمان انرژی اتمی پرداخته و اظهار داشتند: پس از شروع فعالیت این معاونت، چند اقدام در مجتمع پرتوفرآیند ایران مرکزی واقع در شهرستان تفت صورت گرفت که از جمله مهم‌ترین آن می‌توان به کادر‌سازی و افزایش بهره‌وری در حوزه هسته‌ای کشور به ویژه در یزد، توسعه تحقیقات و تولید محصولات در راستای رفع نیاز کشور نظیر سوپر جاذب‌های بهداشتی در پوشک‌سازی و پودر بندآورنده خون، پرتودهی نفت با همکاری وزارت نفت به منظور ، تولید هیدرو مالچ در حوزه کشاورزی و محیط‌زیست اشاره داشت.
ایشان در ادامه به رویکرد سازمان انرژی اتمی در خصوص تجاری‌سازی در کنار توسعه تحقیقات اشاره داشته و تصریح کردند: نگاه سازمان انرژی اتمی به پژوهش‌، رویکرد حل مسئله می‌باشد و هر تحقیقی می‌بایست منجر به حل مسائل کشور شود، و با توکل به لطف پروردگار متعال و همراهی همکاران تمامی این اقدامات در کم‌تر از یک سال شکل گرفت. 
در خاتمه معاون سازمان انرژی اتمی، از رونمایی از سامانه‌های پرتودهی در آینده نزدیک خبر داده و تأکید کردند: امیدواریم به زودی خبرهای خوبی را به اطلاع مردم استان در این حوزه برسانیم، چراکه مصمم هستیم بخش مغفول‌مانده فناوری کاربرد پرتوهای صنعت هسته‌ای را برای مردم عزیز ایران بیش از پیش ملموس‌تر سازیم و از کاربرد آن در زندگی به نحو شایسته‌ای بهره‌مند شوند و نگاه معمول جاافتاده به صنعت هسته‌ای در جامعه را تا آن‌جا که امکان دارد تغییر دهیم.  
آیت الله محمدرضا ناصری، در جریان این دیدار با اشاره به این‌که خداوند متعال نعمت‌های زیادی را در طبیعت برای انسان و برطرف کردن‌ نیازهای آن قرار داده است، اظهار کردند: باید از موهبت‌هایی که خداوند در طبیعت برای انسان قرار داده به درستی و در زمینه پیشرفت علمی و فرهنگی کشور استفاده کرد.
ایشان پیشرفت هسته‌ای و نظامی ایران را حاصل اعتماد به جوانان دانسته و افزودند: ایران در صنایعی مانند هسته ای به خوبی توانست جایگاه خود را پیدا کند و به دستاوردهای بزرگی دست یابد و این پیشرفت مدیون تلاش های شبانه روزی افراد بزرگ و شهدای هسته ای مانند شهید احمدی روشن است.
ایشان کمرنگ شدن روحیه تفکر را عامل حل نشدن بسیاری از مشکلات کشور دانسته و افزودند: در قرآن کریم بیش از ۸۰ آیه در مورد تفکر و تعقل آمده است و همواره خداوند در قرآن عدم تفکر را نفی کرده است.
امام جمعه یزد تأکید کردند: بعد از گذشت ۵۰ سال همچنان در بسیاری از صنایع مانند خودروسازی نتوانستیم آنطور که شایسته کشور است پیشرفت کنیم و علت آن ادامه دادن روش های گذشته و عدم استفاده از تفکر و خلاقیت است.
آیت الله ناصری پیشرفت کشور در صنایع هسته‌ای و نظامی را مدیون تلاش و تفکر بزرگان این صنایع دانسته و اذعان داشتند: ایران در صنایعی مانند هسته‌ای به خوبی توانست جایگاه خود را پیدا کند و به دستاوردهای بزرگی دست یابد و این پیشرفت مدیون و مرهون تلاش های شبانه روزی افراد بزرگ و شهدای هسته ای مانند شهید احمدی روشن است.
نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کردند: تا زمانی که از نوابغ و نخبه‌های کشور در زمینه‌های کاری درست استفاده نشود، پیشرفتی حاصل نخواهد شد و باید قدر این سرمایه های انسانی را بیشتر بدانیم و شعار خواستن توانستن است را به منصه ظهور برسانیم.


 

تمام حقوق وب سایت متعلق به شرکت توسعه کاربرد پرتوها می باشد.

login