.
جمعه 10 فروردین 1403   17:16:03
.
.

حضور شرکت توسعه کاربرد پرتوها در نخستین کنفرانس و نمایشگاه مدیریت فناوری محصولات دانش‌بنیان در صنعت نفت

1401/9/23 چهارشنبه

.
نخستین کنفرانس و نمایشگاه مدیریت فناوری محصولات دانش‌بنیان در صنعت نفت ایران با رویکرد چالش‌ها و فرصت‌ها روز سه‌شنبه، بیست و دوم آذرماه در محل پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.
دکتر شیرمردی، معاون سازمان و مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوها در حاشیه این کنفرانس، ضمن تأکید بر کاربرد گسترده پرتوها در حوزه نفت، اظهار داشتند: با توجه به پیشرفت این تکنولوژی و نتایج بدست آمده در جهان، سازمان انرژی اتمی و شرکت توسعه کاربرد پرتوها نیز با عزم جدی به حوزه نفت ورود پیدا کرده است، یکی از موضوعات در حال پیگیری تبدیل نفت سنگین به سبک با استفاده از پرتوها ‌می‌باشد که در این روش ساختار زنجیره کربنی شکسته و گرانروی نفت خام‌ سنگین و فوق سنگین با استفاده از پرتو کاهش می‌یابد.
هیدروژن‌دار و آلکیل‌دار کردن، و به صورت کلی عامل‌دار کردن، حذف ناخالصی از نفت و مواد نفتی، تصورگیری و رادیوگرافی لوله‌های نفتی، ساخت سطج‌سنج‌ها، ضخامت‌سنج‌ها و چگالی‌سنج‌های صنعتی از جمله مواردی بودند که معاون سازمان انرژی اتمی به عنوان زمینه‌های کاربرد پرتوها در حوزه نفت به آن اشاره داشتند. ایشان ضمن تأکید بر لزوم حمایت مدیران صنعت نفت کشور، اذعان داشتند: امیدواریم تمام موارد ذکر شده به سرعت به مرحله صنعتی‌سازی برسد، چرا که با توجه به ظرفیت و پتانسیل بالای حوزه نفت کشور و همچنین اهمیت استراتژیک آن توسعه و حمایت از این حوزه جزء برنامه‌های اصلی سازمان انرژی اتمی می‌باشد.
دکتر شیرمردی در خصوص برنامه‌های سازمان انرژی اتمی در خصوص آلاینده‌ها و پاک‌سازی نفت‌های تولیدی پتروشیمی‌ها، چنین بیان داشتند: یکی از اقداماتی که می‌توان با بهره‌گیری پرتوها انجام گیرد، حذف و یا کاهش آلاینده‌های گوگردی است و اکنون نیز در حال تحقیق و پژوهش بر روی آن بوده و امیدواریم بتوانیم در آینده امکان حل بخشی از این معضل محیطی را داشته باشیم.
 

تمام حقوق وب سایت متعلق به شرکت توسعه کاربرد پرتوها می باشد.

login