.
پنجشنبه 9 فروردین 1403   14:44:42
.
.

رونمایی از دستگاه آفت‌زدایی و خشک‌کن مایکروویو

1401/11/16 یکشنبه

.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران، سید پژمان شیرمردی، در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری پنجاه و سومین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور اظهار کرد: فلسفه برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی، ارایه دستاوردها و توانمندی‌های کشور در حوزه هسته‌ای است.
وی تصریح کرد: از ماموریت‌های مهم سازمان؛ برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی به منظور معرفی توانمندی‌های هسته‌ای در کشور است زیرا شاید برخی از مردم کشور با کلیّات فناوری هسته‌ای و دستاوردهای این بخش آشنا نباشند.
شیرمردی تاکید کرد: همچنین ‌یکی دیگر از ماموریت‌هایی که دنبال می‌کنیم این است که به‌وسیله روش‌های مختلف بتوانیم قابلیت‌ها و دستاوردها را به مردم نشان دهیم، یکی از روش‌ها برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی است که در این نمایشگاه تمام ابعاد صنعت هسته‌ای نظیر چرخه سوخت هسته‌ای، نیروگاه‌ای هسته‌ای، پلاسما، کاربرد پرتوها، لیزر، گداخت هسته‌ای و ... در معرض دید علاقه‌مندان و متخصصان قرار گرفته است.

وی گفت: جوانان عزیز با آشنایی با دستاوردها هم می‌توانند مدافع زحمات همکاران ما در سازمان انرژی اتمی، دانشمندان و متخصصان صنعت هسته‌ای باشند.
وی با اشاره به برخوردهای کشورهای غربی با فناوری هسته‌ای در ایران اظهار کرد: جنجال‌های بسیاری را کشورهای غربی در رابطه با صنعت هسته‌ای کشور به راه انداخته‌اند و تمرکز آنها بر این بود که ایران به سمت فعالیت‌های خاص پیش می‌رود در حالی  که با برگزاری این‌‌گونه نمایشگاه‌ها ثابت می‌کنیم و به مردم عزیز کشور نشان می‌دهیم که صنعت هسته‌ای حوزه گسترده‌ای را شامل می‌شود و دارای فعالیت‌های چندجانبه‌ای در حوزه تولید انرژی و سلامت و امنیت غذایی است.

معاون سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: امروز رونمایی از دستگاه « آروان پرتو » انجام شد و باید گفت این سامانه در اصل یکی از دستگاه‌های ساخت سازمان انرژی اتمی برای کاهش و حذف آفات از محصولات کشاورزی است
.
وی توضیح داد: متاسفانه وجود برخی حشرات در حبوبات، غلات و بعضی از انواع خشکبار، به اقتصاد حوزه کشاورزی ما آسیب می‌زند و ما به این سمت حرکت کردیم که با ارایه دستگاه‌های مختلف مانند دستگاه خودحفاظ گاما، دستگاه‌های شتاب‌دهنده الکترون و نیز دستگاه آروان پرتو، چنین خسارت‌هایی را کاهش دهیم.

شیرمردی با بیان اینکه امروز این دستگاه جدید را با قیمت پایین‌تر و کیفیت بهتر نسبت به نمونه خارجی ارائه می‌کنیم، افزود: این دستگاه ۳ قابلیت دارد و خلاقیت‌هایی که در آن به کار رفته، این دستگاه را متمایز از نمونه‌های آمریکایی و چینی کرده است و قابلیت استفاده در کارخانه‌های کوچک و هم صنایع بزرگ را دارد.
وی تاکید کرد: با استفاده از این دستگاه هم بُعد سلامت و هم بُعد اقتصاد تامین خواهد شد.
مدیرعامل شرکت توسعه پرتوها گفت: به دنبال این هستیم که با تولید انبوه؛ قیمت فعلی دستگاه را مجدد کاهش دهیم.
 

تمام حقوق وب سایت متعلق به شرکت توسعه کاربرد پرتوها می باشد.

login