.
جمعه 31 فروردین 1403   04:27:53
.
.

اخباراخبار

.

حضور مهندس اسلامی در مجتمع پرتوفرآیند ایران مرکزی

1401/11/1608:49
تعداد بازدید: 1637 بار
با حضور مهندس اسلامی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی، نماینده ولی‌فقیه استان، استاندار یزد، معاون سازمان انرژی اتمی و جمعی از مسئولان، از سه دستاورد مجتمع پرتوفرآیند ایران مرکزی شرکت توسعه کاربردهای ایران امروز شانزدهم بهمن‌ماه در یزد، رونمایی شد.
تولید نیمه صنعتی سوپرجاذب بهداشتی، تولید نیمه صنعتی پودر بندآورده خون و ساخت دستگاه عصاره‌گیر مایکروویو پارس اسانس، سه پروژه‌ای بودند که با حضور مهندس اسلامی و دکتر شیرمردی و دیگر معاونان ایشان در سفر به استان یزد و شهرستان تفت رونمایی و بهره‌برداری شد.  دستگاه عصاره‌گیر مایکروویو پارس اسانس، جدیدترین محصول شرکت توسعه کاربرد پرتوهای ایران به گونه‌ای طراحی شده است که سازگار با محیط‌زیست بوده و با بهره‌گیری از فناوری امواج مایکروویو می‌توان عصاره و اسانس گیاهان دارویی را تولید نمود. گفتنی است این دستگاه مشابهی در داخل کشور نداشته و تنها چند نمونه محدود از آن در کشورهایی همچون چین ساخته شده است.
 
 

پودر بندآورده خون (پودر همواستات) بر پایه بیوپلیمرهای اصلاح شده به کمک روش پرتودهی الکترون از دیگر محصولات رونمایی شده در مجتمع پرتوفرآیند ایران مرکزی شرکت توسعه کاربردهای ایران می‌باشد و از رایج‌ترین، سریع‌ترین و در دسترس‌ترین روش‌ها برای جراحان بمنظور متوقف کردن خونریزی می‌باشند. پودر بندآورده خون در عمل‌های جراحی، از جمله جراحی قلب، عروق، ارتوپدی، نخاعی، عصبی به عنوان یک بند آورنده کمکی در هنگام کنترل خونریزی از مخازن مویرگی، وریدی و یا عروق تحت فشار، لیگاتور مورد استفاده قرار می‌گیرد. پودر بندآورنده خون همچنین در جنگ‌ها برای سربازان و مصدومان جنگی، تصادفات و بطور کلی جراحت‌هایی که منجر به خون ریزی می‌شود کاربرد دارد.

تولید نیمه صنعتی سوپر جاذب بهداشتی با حضور مهندس اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی و دکتر شیرمردی، معاون سازمان به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای شرکت توسعه کاربرد پرتوهای ایران مورد بهره‌برداری قرار گرفت. با تولید سوپر جاذب بهداشتی در این مجتمع، درآینده‌ای نزدیک نیاز کشور به این ماده با تولید داخل برطرف شده و نیز از وارادت آن از کشورهای دیگر با هزینه‌ای بسیار بالا بی‌نیاز خواهیم شد. در هر پر پوشک 40 گرمی نوزاد، 15 گرم پودر جاذب مورد استفاده قرار می‌گیرد و سبد نیاز کشور به پوشک نوزاد، در حدود 8/2 میلیارد پر در سال می‌باشد. جاذب بهداشتی بر پایه کامپوزیت‌ پلیمرهای طبیعی و آکریلاتی می‌باشد که با استفاده از تکنیک‌های پرتوفرآوری و استفاده از ترکیب طبیعی فوم‌زا (به فرم مایسلی) در حین فرآیند پلیمراسیون و شبکه‌سازی یک ساختار فوق متخلخل با سرعت جذب و قدرت نگه‌داری مایعات بیولوژیکی بالا ساخته می‌شود.





 
نسخه قابل چاپ

تمام حقوق وب سایت متعلق به شرکت توسعه کاربرد پرتوها می باشد.